بررسی معاملات نفتی رژیم ایران و تاراج سرمایه ملی – قسمت یازدهم

بررسی معاملات نفتی رژیم ایران - وضعیت چپاول در نفت
هر چند معضل اصلی، قراردادهای الگوی جدید نفت است ولی، دستگاههای چپاول در رژیم خمینی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و سپاه نیز بر این خان یغما نشسته و برای خود کیسه‌ها دوخته‌اند. از این جهت شرکتهای داخلی نفت را تشکیل داده و به‌دنبال سهم خود در این تاراج نفت هستند. ....
خبرگزاری تسنیم در آذرماه امسال گزارش کرد که وزیر نفت از سهم 70 درصدی شرکتهای داخلی در تأمین قطعات مورد نیاز در اجرای قراردادهای جدید نفتی سخن گفته است در حالیکه طبق قراردادهای جدید نفتی شرکتهای خارجی موظف به تأمین قطعات مورد نیاز خود از شرکتهای داخلی نیستند و تنها موظفند درباره مدیریت مقصد و انتقال دانش فنی، قرارداد امضاء کنند. این گروه نیز به استناد کارشناسان اقتصادی دنبال نظرات خود هستند از جمله این‌که به گفته مسعود درخشان کارشناس و استاد اقتصاد استناد کرده و می‌گویند "اگر مهندسان مستقل ارشد که چندین سال است روی میدان نفتی آزادگان کار می‌کنند، اعلام کنند که «توسعه این میدان فقط از توتال ساخته است و از ما دیگر کاری ساخته نیست» بنده دیگر هیچ حرفی در این رابطه نمی‌زنم".
بیان این سهم‌خواهی را می‌توان در گزارش تسنیم از جلسه خبری محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به‌وضوح دید. وی در یک نشست خبری، اظهار داشت: «کار ما در ستاد اجرایی فرمان امام دو خصوصیت دارد، خصوصیت اول آن است که ضرورت جدی نظام باشد و خصوصیت دوم آن است که به داخل اتکا می‌کنیم و امکانات داخلی را چه از نظر مالی، چه مدیریتی و چه فنی و تکنیکی بسیج می‌کنیم. وی افزود: همیشه یکی از غصه‌های ما این بوده است که بعد از صد سال که در کشور ما صنعت نفت ایجاد شده است یک کشور که خودش نفت ندارد می‌آید و نفت ما را استخراج می‌کند».



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر