نفتگران در انقلاب 57- پالایشگاه آبادان- قسمت دهم

اعتصاب در كل مناطق نفت خيز همه گير مي شود
در اوائل آبانماه بود كه از ما خواسته شد جهت بازرسي چند قلم جنس كه مهم و كليدي بود براي يك مأموريت به اهواز برويم. توضيح اينكه ما در اداره كالا بازرس انبارها بوديم .
صبح روز شنبه چند نفره با هواپيما از آبادان به اهواز و از فرودگاه اهواز به كارون كه منطقه صنعتي ادارات شركت نفت بود رفتيم. در بدو ورود سراغ بچه هاي اهواز از قسمت ها ي مختلف غير از اداره كالا رفته و گفتيم ما از پالايشگاه آبادان آمده ايم براي اعتصاب شما و تأكيد بر عقب بودن آنها و اينكه بيش از يكماه است ما آبادانيها در اعتصاب هستيم با آنها صبحت كرده كه آنها هم بروند در قسمت هاي مختلف اداره خودشان با بقيه صحبت كرده در نهايت به اداره مركزي شركت نفت در اهواز كه در نيوسايت بود خبر داده و به ما هم خبرش رابدهند كه بچه ها همين كار را كردند و دست از كار كشيدند تعدادي هم با تلفن هاي غيرشهري شركت نفتي كه به آنها STD مي گفتيم با مناطق نفت خيز و مخصوصا اميديه خبر داده و در نهايت ازاميديه هم خبر داده اند كه دست از كار كشيدند ما خودمان هم به نفرات اداره انبارهاي اميديه خبر داديم هماهنگي اعتصاب را هم با آنها كرديم.

خودمان در ابتدا به اين ديرباور بوديم كه مناطق نفت خيز با اين گستردگي در عرض يك روز به اعتصاب پيوستند. پالايشگاه آبادان يك محل سرجمع بود كه هم در زمان كمتر از يكساعت با هم ارتباط برقرار كرده و كارها پيش مي رفت. اهواز و مناطق نفت خيز خيلي گسترده و پراكنده بود و به اين زوديها هم نمي شد اعتصاب در آن همه گير شود كمااينكه در مدت يك ماه كه از اعتصاب پالايشگاه گذشته بود آنها هنوز در اعتصاب نيامده بودند ولي اين مهم يك روزه انجام شد و از آن روز جدا از آبادان مناطق نفت خيز هم به اعتصاب پيوستند و در كار صدور نفت بطور جدي وقفه افتاد. رژيم بعد فهميد كه دارد از شركت نفت ضربه مهمي را ميخورد و ما آن موقع و بعد از آن فهميديم كه درشركت نفت وقتي همه با هم متحد باشيم چه پتانسيل بالايي براي هر كاري را داريم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر