بررسی معاملات نفتی رژیم ایران و تاراج سرمایه ملی – قسمت سیزدهم

دولت روحانی برای بستن دهان این معترضان که چیزی جز طلب سهم نیست اقدام به عقد قرارداد با این‌گونه شرکت نمود تا جاییکه در رسانه منتشر شده است مشخص است که تاکنون دو حوزه نفتی به تاراجگران ستاد اجرایی فرمان خمینی داده شده است.
به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم، نخستین قرارداد نفتی با مدل جدید قراردادهای نفتی ایران به‌منظور افزایش تولید و بهبود ضریب بازیافت میادین یاران، کوپال و مارون بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پرشیا به امضا رسید. نخستین قرارداد جدید نفتی به‌منظور توسعه میدان مشترک ”یاران “ با حضور «بیژن زنگنه» وزیر نفت و «غلامحسین نوذری» رئیس هیأت مدیره گروه توسعه انرژی تدبیر بین شرکت ملی نفت ایران و یکی از شرکتهای زیرمجموعه گروه توسعه انرژی تدبیر
امضا شد. این قراداد که از طرف شرکت ملی نفت ایران به امضای «غلامرضا منوچهری» معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و از طرف شرکت نفت و گاز پرشیا به امضای «ناجی سعدونی» مدیر عامل این شرکت رسیده است، ارزشی ۲.۵ میلیارد دلاری دارد. معاون امور توسعه و مهندسی شرکت نفت در توجیه عقد این قرارداد می‌گوید: شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا از شرکتهای مجموعه گروه توسعه انرژی تدبیر و زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام است که پیش از این به‌عنوان یکی از شرکتهای ایرانی دارای توانمندی اجرای پروژه‌های نفتی به‌صورت یک شرکت اکتشاف و تولید تأیید صلاحیت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر