دزدی باندهای رقیب در صنعت نفت ایران- قسمت ششم

این گزارش با استفاده از برنامه صفحه آخر تلویزیون صدای آمریکا(فارسی) تاریخ 24 فروردین 97 تنظیم شده است.
مجری :ببینید این نامه ای است که خیلی محرمانه سال ۹۱ طاهری مطلق رئیس تاسیسات دریائی می نویسه به مصلحی و ازش میخواد که نهادهای نظارتی برای تاراج کمکش کنن به واسطه همین نامه میره کارش رو میکنه. توی نامه دیگه ای که طاهری مطلق می نویسه به زنگنه بعد از اینکه دولت روحانی میاد سر کار و زنگنه دنبال این ماجرای این ۳۰تا دکل رو میگیره طاهری مطلق نامه می نویسه به زنگنه شاید بتونه خودش رو مثلا مبرا از تقصیر معرفی بکنه. یک مشت دروغ و دغل قاطی میکنه مثل مثلا هرکاری کردم با امضا هیات مدیره بوده در حالیکه تو گزارش
سازمان بازرسی اومده که هیچ کدوم از خریدها با امضا هیات مدیره نبوده، فقط خود طاهری مطلق امضا کرده و بعد مدیرکل های دیگه که حالا میگم. گفتم مدیریت جهادی احمدی نژاد و اجرای جهادی اینا نزدیک به ۳ میلیارد دلار رو تاراج میکنه بعد تو نامه ای که طاهری به زنگنه می نویسه، ‌می نویسه که وزارت اطلاعات تاییدش کرده بوده واسه این بقول خودش خریدها برپایه همون نامه ای که به مصلحی نوشته بود و دیدم نامه خیلی محرمانه مثلا، باری این کسایی که به گفته رستم قاسمی سر دزدی از شرکت تاسیسات دریائی اسامیشون برای دستگاه قضائی، شنیدین دیگه گفت اسامی شون روشن شد و اینا کیان؟
این پرونده ۵ متهم دارد که ۳ نفر از آنها در خارج از کشور هستند. ببیند قبلا گفته شده بود که پرونده دکل نفتی ۶ متهم دارد که ۳ متهم در دادگاه حضور دارند و ۳ متهم دیگر در خارج از کشور بسر می برند که یکی از آنها مدیر عامل یک شرکت اردنی و دو تن دیگر ایرانی هستن. در این پرونده که پیشتر ارزش  آن ۷۸میلیون دلار مطرح شده بود علاوه بر دکل نفتی موضوع یک شناور هم مطرح است که ارزش مالی پرونده یاد شده را جمعا به ۱۲۱ میلیون دلار می رساند. میگم ماجرای شناور رو این این این ماجرای شناور و بعد مهمتر و پیشاپیش چرا ۶تا متهم بودن بعد شدن ۵تا؟ اون یکی چی شد؟
x

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر