بررسی قرداد توتال – شركت پتروپارس- قسمت چهارم

4.  لازم به توضيح است كه شركت پتروپارس كه هم اكنون اكتشاف و  استخراج نفت در فازهاي مختلف عسلويه  در جنوب و چند پروژه نفتي ديگر منجمله استخراج نفت در ونزوئلا را در دست دارد جديدا توافق استخراج نفت در لبنان نيز بدست آورده است. اين شركت شامل زير مجموعه زير است :
-  شركت پترو پارس ايران PPI : شركت پتروپارس ايران با مالكيت شركت پتروپارس در تاريخ 2 مرداد 1381 با هدف سرمايه گذاري، مديريت، مهندسي و اجراي پروژه‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي در جزيره كيش به ثبت رسيد. محدوده فعاليت شركت شامل مديريت، مهندسي و ساخت و ساز عمراني و مكانيكي ارزيابي پروژه‌ها، حفاري، خدمات مربوط به آن در خشكي و فراساحل، انجام بازرسي دريايي، اكتشاف و توسعه و توليد نفت و گاز و بررسي‌هاي ژئوفيزيك و زلزله‌نگاري، انجام فعاليت‌هاي پتروشيمي و نگهداري و تعمير تأسيسات و تجهيزات مربوطه و بالاخره انجام كليه عمليات و اقدامات مديريتي، مالي، بازرگاني، سرمايه‌گذاري و خدماتي در امور نفت و گاز و پتروشيمي مستقيماً يا با مباشرت يا مشاركت حقوقي يا مدني با ساير اشخاص حقوقي و حقيقي ايراني و خارجي مي‌باشد.
-  شركت خدمات چاه‌هاي نفت پتروپارس  POSCO : شركت پوسكو (خدمات چاه‌هاي نفت پتروپارس) در تيرماه سال 1383 با هدف مديريت عمليات حفاري در جزيره كيش با مالكيت شركت پتروپارس ايران به ثبت رسيد تا بتواند عمليات حفاري چاه‌هاي توصيفي و توسعه‌اي را با استفاده از بهترين نيروهاي انساني و بهترين تجهيزات در بهترين زمان و با كمترين هزينه به انجام برساند. شركت پوسكو در تلاش است تا با در دست داشتن تجهيزات و امكانات مدرن و باتكيه بر توان پرسنل متخصص در زمينه هاي مختلف مهندسي حفاري، لجستيك، عمليات حفاري و زمين شناسي بتواند سرويس‌هاي مورد نياز مشتريان خود را با بالاترين كيفيت ممكن فراهم نمايد. اين شركت داراي مجهزترين و كاملترين سايت پشتيباني عمليات در جزيره كيش و در داخل بندرگاه مي باشد كه توانسته است قدرت انعطاف بالايي به اين شركت از لحاظ عمليات لجستيكي بدهد.
-  شركت بهره برداری و مدیریت پتروپارس آریا کیش POMC : شركت POMC در سال 1388 با هدف انجام فعاليت‌هاي مربوط به راه‌اندازي و  بهره‌برداري از تاسيسات صنايع نفت و گاز در جزيره كيش و با مشاركت شركت GOMC كره جنوبي و شركت پتروپارس ايران تاسيس گرديد.
-  شركت POMC با تكيه بر توانمندي‌هاي داخلي و همچنين منابع و مهارت‌هاي طرف خارجي خود، تاكنون توانسته‌ است نقش بسزايي در اجراي پروژه‌هاي مختلف در صنعت نفت و گاز داشته باشد
-  پتروپارس ريسورسز اينجينيرينگ PRE : شركت PRE در سال 1383 با هدف تامين نيروي انساني و قطعات مورد نياز در پروژه هاي نفت و گاز و همچنين انجام خدمات فني و مهندسي در اين پروژه‌ها در جزيره كيش توسط مشاركتي از دو شركت پتروپارس ايران و تلفورد اينترنشنال ايتاليا تاسيس گرديد.
-  پتروپارس بين المللي FZE : شركت پتروپارس بين المللي در اكتبر 2002 با هدف تامين مواد اوليه، تجهيزات، ابزار و ماشين آلات مورد نياز پروژه هاي صنعت نفت و گاز و در راستاي ايجاد تسهيلات و سرعت بخشيدن در تامين كالا، خدمات و منابع مالي از مبادي بين المللي در منطقه جبل علي در امارات متحده عربي و با 100% مالكيت شركت پتروپارس تاسيس گرديد. شركت پتروپارس بين‌المللي بدليل قرار گرفتن در كشور امارات و امكان برقراري ارتباط وسيعتر و نزديكتر با شركت‌هاي صاحب نام بين‌المللي و منطقه‌اي به دليل ظرفيت‌هاي موجود در كشور امارات، قادر به انجام طيف متنوعي از خدمات مورد نياز پروژه‌هاي صنعت نفت و گاز بخصوص در زمينه تامين ماشين آلات و تجهيزات مي‌باشد. (پایان گزارش)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر