بررسی معاملات نفتی رژیم ایران و تاراج سرمایه ملی – قسمت چهاردهم

دومین قرارداد نفتی با مدل جدید قراردادهای نفتی ایران به‌منظور افزیش تولید نفت و بهبود ضریب بازیافت میادین اهواز و بی‌بی حکمیه به امضا می‌رسد که از میادین بزرگ نفتی مستقل نفتی ایران هستند. این قرارداد بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ایرانی پنکو امضا می‌شود که به نظر می‌رسد شرکتی جدید التأسیس باشد
برای داشتن ارزیابی از میزان چپاول که دستگاه ولی‌فقیه و خامنه‌ای به آن چشم دوخته‌اند به توضیح مدیر عامل شرکت ملی نفت می‌توان اشاره کرد که می‌گوید: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از درآمد ۲۷ میلیارد دلاری ایران از توسعه میادین یاران، کوپال و مارون خبر داد و گفت: این چهار میدان ۱۴.۵ میلیارد بشکه نفت ذخیره درجا دارد که با اتکا به ضریب بازیافت کنونی، ذخیره نفت قابل برداشت ۲.۵ میلیارد بشکه‌یی دارند. وی افزود: درآمدهای حاصل از توسعه میدانهای یاران، کوپال و مارون در قالب قراردادهای پیش رو حدود ٢٧ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

چپاول درآمدهای نفت فقط شامل عقد قراردادهای بزرگ نفتی نمی‌شود و دستگاه چپاولگر رژیم از هر امکانی برای چپاول این درآمد ها بهره می‌برد:
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با ذکر ارقام یارانه‌ها به سراغ بدهی ایرلاینها رفت: «شرکتهای هواپیمایی مجموعاً 920 میلیارد تومان به شرکت پالایش و پخش بدهکارند که 750 میلیارد تومان آن متعلق به سه ایرلاین ایران ایر، ماهان و آسمان است.» حالا معلوم نیست چرا وقتی ایرلاین‌ها پول نقد از مسافران‌شان می‌گیرند حاضر نیستند بدهی بنزینی خود را به شرکت ملی پالایش و پخش پرداخت کنند. از طرفی نمی‌توان از اهرم قطع بنزین ایرلاینهای بدهکار استفاده کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر