دزدی باندهای رقیب در صنعت نفت ایران- قسمت ششم

این گزارش با استفاده از برنامه صفحه آخر تلویزیون صدای آمریکا(فارسی) تاریخ 24 فروردین 97 تنظیم شده است.
بیژن نامدار زنگنه با اشاره به پرونده دکلهای نفتی در دولت نهم و دهم گفت قرارداد ۳۰ دکل شامل ۲۰ دکل خشکی و ۱۰ دکل دریائی در یک شب با ترک تشریفات مناقصه منعقد شد. انعقاد قرارداد تمامی این دکلها توسط یک فرد انجام شد یعنی همون علی طاهری مطلق. دفتر احمدی نژاد بصورت مکتوب دستور داده که این اقدامات توسط این فرد انجام شود خب حالا ببینید سردار رستم قاسمی که وزیر نفت دولت دوم احمدی نژاد بود درباره ماجرای دکلها چه می فرماید
رستم قاسمی :در مورد دکل حفاری که درواقع بعنوان دکل گم شده مطرح کردن، این دکل متعلق به یکی از شرکتهایی است که درواقع پیمانکار وزارت نفت بود و سهامدار عمده اش بنیاد تعاونی ناجا،ناجا و شرکتهای صندق های بازنشستگی نفت بود .


مجری : میگه اصلا ربطی به وزارت نفت نداره، شرکت پیمانکار بود مال بازنشستگی نفت بود مال ناجا بود! شرکت تاسیسات دریائی ۵۱٪ اش مال صندوق بازنشستگی نفت هست ۴۶٪اش مال بنیاد تعاون نیروی انتظامی هست، ۳٪اش هم مال پرسنل وزارت نفت هست. رئیس شرکت تاسیسات دریائی و حتی معاونها و مشاورها رو از روز اول ازسال ۷۲ تا امروز همیشه وزیر نفت تعیین کرده، دروغ میگه این سردار اندازه کله اش شرکت تاسیسات دریائی از اولش ۱۰۰٪ دولتی بوده و طبق آمار دولت نزدیک به ۷۰٪ از ساخت و نصب بخش دریائی پروژه های در دست اجرای پارس جنوبی را برعهده دارن. حالا بقیه صحبتهای سردار رو بشنویم.
رستم قاسمی :اول اینکه ربطی به وزارت نفت یا به دولت گذشته ارتباطی نداره این شرکتی است بهرحال اتفاقی براش افتاده یک عده ای هم واسطه بودن که اینها الان کاملا برای سیستم قضایی کشور شناخته شدن و این پرونده در حال بررسی است
مجری :یک شرکتی انقدر ربط به دولت نداشته اینا... فکر میکنم رایج ترین چیز در جمهوری اسلامی چه در سطح بالا چه در جامعه دروغ هست. یک شرکتی است است تاسیسات دریائی ربطی به دولت نداشته! و نه فقط تو خبرداشتی آقای سردار و رئیست احمدی نژاد مستقیم خودش دستور داده بود، وزیر اطلاعات مورد تایید رهبر معظم هم خبر داشته و مجوز داده بود برای این کارها.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر