پنجمین روز اعتصاب سراسری کامیونداران
اعتصاب کامیونداران ایران که از روز سهشنبه اول خرداد ۹۷، دراعتراض به ثابت بودن کرایهها، افزایش قیمت بیمهها، عوارض اتوبانها، کمیسیون بالای باربریها، دلال و دلالبازی در گرفتن بار، اخذ مبالغ غیرقانونی توسط بعضی از پایانهها، نبود جایگاه شغلی، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودروها، عدم وجود جاده مناسب، عدم وجود استراحتگاه، سطح پایین حقوق نسبت به زحمت و سختی کار و … وارد پنجمین روز خود شد.
طی روزهای گذشته این اعتصاب رو به گسترش بوده است و در بسیاری شهرها از جمله: “بندر امام، نشتیفان، یزد، شهرکرد، آمل، ایمانشهر، ملکان، تایباد، وردنجان، نایین، بروجن، گچساران، اندیمشک، شیراز، گرگان، همدان، کرمانشاه، بندر امیرآباد، تالش، زرینشهر، ملایر، رضوانشهر، فریدونشهر، نجفآباد، رومشگان، کوهدشت، بروجرد، اسدآباد، قزوین، اسلامآباد غرب، کنگاور، خمینیشهر، کرمان، بندرعباس، ویسیان، ارومیه، ورزنه، شهرضا، عسگران، اهواز، هیدج، اراک، خرمدره و مبارکه” مخابره شده است. بر اساس برخی گزارشات مینیبوس داران نیز در شیراز به این اعتصاب پیوستهاند.
اعتصاب کامیون داران در پنجمین روز به اتوبوس داران نیز سرایت کرده است. اعتصاب رانندگان اتوبوس رباط کریم به آزادی و گلستان به آزادی نیز وارد این اعتصاب سراسری فلج کننده شده اند.
کامیونداران حمل بار صنایع فولاد همدان نیز در حمایت از فراخوان و اعتصابات پنج روز است به اعتصاب کامیونداران سراسر کشور پیوسته اند، بعضی از کامیونداران صنایع فولاد همدان پنج روز است که بار دارند اما به دلیل اعتصاب، در پارکینگ خوابیده اند.
همچنین با توجه به تداوم حضور تانکرهای سوخت در این اعتصاب سراسری، برخی از پمپ بنزینها همچنان با کمبود سوخت مواجه هستند.
روز جمعه حکومت تلاش کرد تا با استفاده از تانکرهای سوخت که در این اعتصاب مشارکت نداشتند و یا وابسته به نهادهای دولتی می باشند، همراه با اسکورت نیروهای انتظامی و امنیتی، تامین سوخت برخی از جایگاهها را انجام دهد اما در مواردی رانندگان و کامیونداران جلوی معبر آنها را سد کرده و مانع از حرکت آنها شدند.
روز جمعه ۳ خرداد ۹۷، ماموران انتظامی برای درهم شکستن اعتصاب رانندگان خودروهای سنگین که در محور بندرعباس-سیرجان تجمع کرده بودند، با گاز اشکآور و شوکر به آنها حمله کرده که این تهاجم منجر به مجروح و مصدوم شدن تنی چند از رانندگان شجاع گردید.
گستردگی اعتصاب به حدی است که دورافتاده ترین روستا هم اعلام میکنند که در پنجمین روز اعتصاب هستیم
x
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر