دومین روز اعتصاب سراسری رانندگان و کامیونداران کشور

صبح روز چهارشنبه ۲ خرداد ۹۷، دومین روز ادامه اعتصاب سراسری رانندگان حمل و نقل در کشور که از روز اول خرداد در بیش از ۹۰ شهر آغاز شد. این اعتصاب با هدف اجرای عدالت و افزایش کرایه بار و در اعتراض به گران شدن عوارض و لوازم یدکی شروع شد.
بدنبال اعتصاب سراسری کامیونداران کشور، آنها خواهان استعفای رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان کالای جاده ای شدند.
به گفته کامیونداران، خانبلوکی (رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان کالای جاده ای) یک بازنشسته ارتش است که نه راننده بوده و نه هیچ آشنایی با این صنف دارد. این فرد از نظر کامیونداران، عامل اقدامات علیه رانندگان می باشد. وی باعث اقدامات زیر علیه کامیونداران بوده است:
جلوگیری از اجرای طرح سخت و زیان آور شدن شغل رانندگی
اجرای نرخ توافقی کرایه بار
جلوگیری از شناور شدن حق بیمه رانندگان
و عامل بسیاری از مشکلات حمل و نقل بار
به همین دلیل رانندگان خواهان استعفای او هستند.
کامیونداران در دهاقان استان اصفهان نیز با نصب بنری که روی آن نوشته بودند:«حق گرفتنی است دادنی نیست» پیوستن خود را به این اعتصاب اعلام کردند.
کامیونداران و رانندگان اراک نیز همزمان با نقاط مختلف کشور دومین روز اعتصاب خودشان را شروع کردند و سالن بارگیری در اراک خالی بود.
کامیونداران در نجف آباد اصفهان نیز در دومین روز اعتصابشان در فلکه دانشگاه تجمع کردند. کامیونداران هنگامی که متوجه شدند چند نفر از کامیونداران قصد شکستن اعتصاب را دارند با هم اقدام کرده و مانع شکستن اعتصاب شدند.
همچنین رانندگان حدود ۱۰۰ کامیون در فاروق از توابع شهرستان مردودشت، خودروهای خود را پارک کرده و در اعتصاب به سر می برند.
رانندگان حمل و نقل در شهرهای درچه، قهدریجان، قلعه ناظر از استان اصفهان، سواد کوه، زیرآب از استان مازندران، سنندج و همچنین رانندگان کامیون شرکت فولاد همدان در اعتراض به پایین بودن نرخ حمل و نقل بار و گرانی لوازم یدکی به اعتصاب سراسری پیوستند.
از روز اول خرداد همزمان با آغاز اعتصاب رانندگان و کامیونداران در کشور، رانندگان با ایجاد سازماندهی منطقه ای بین خودشان، همه راههای مواصلاتی کشور را مخصوصا ورودی و خروجی شهرها را زیر کنترل خود گرفته اند تا چنانچه راننده ای اقدام به بارگیری و تخلف از فراخوان انجام داده باشد، مانع او بشوند.
نیروهای انتظامی از درگیر کردن خود با راننده ها در سطح جاده ها مخصوصا جاده های کوهستانی نزدیک شهرها و مناطق کوهستانی طفره میروند. وحشت از به قهر کشیدن هرچه بیشتر راننده ها، نیروهای انتظامی را بحالت انفعالی در آورده است.
در جایگاههای پخش بنزین مردم بلحاظ ریسک ادامه اعتصاب و کمبود سوخت اقدام به ذخیره بنزین کرده اند و اکثر جایگاههای بنزین شلوغ شده است.
روز گذشته در اوایل اعتصاب و در اولین روز اعتصاب، پیامهایی از طرف وزارت اطلاعات و از طریق مخابرات بر روی گوشی رانندگان ارسال شده بود و از آنها خواست تا وارد اعتصاب نشوند.
دیروز در یکی از شهرهای استان فارس برای چهل راننده از طرف وزارت اطلاعات پیام تهدیدآمیز آمد که آنها را ملزم کرده بود خودشان را در روز بعد یعنی روز چهارشنبه ۲ خرداد‌ به دفاتر اطلاعات معرفی کنند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر