فدراسيون بين المللي حمل و نقل (دبير كل استيون كاتن) به روحاني در خصوص اعتصاب رانندگان كاميون

ترجمه نامه ITF فدراسيون بين المللي حمل و نقل (دبير كل استيون كاتن) به روحاني در خصوص اعتصاب رانندگان كاميون:                                                                                                                                                            عالیجناب،
من از طرف 20 میلیون کارگر حمل و نقل در سراسر جهان که اعضاي فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل هستند (ITF) می نویسم، برای بیان همبستگی سازمان خود با راننده های کامیون ایران که وارد يازدهمین روز اعتصاب خود شدند.
شما ممکن است به یاد داشته باشید که سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه وابسته به حمل و نقل جاده ايITF  مي باشد. شركت واحد حمايت خود را از اعتصاب به اطلاع ITF  رسانده است.  تا آنجا كه مي دانم، مانند بسیاری از ایرانیان ديگر، رانندگان کامیون از تورم ، عدم دريافت دستمزد و افزایش قیمت ها رنج می برند. بسیاری از کامیونها در وضعیت بدی قرار دارند، نیاز به قطعات یدکی و تعمیرات دارند. در کنار شرایط بد هوا، مشکلات امنیتی منطقه مرزی و فقدان امنیت عمومی در جاده ها، راننده هاي کامیون ایرانی شرایط کار غیر قابل قبولي را تحمل می کنند. علاوه بر این، من هم اکنون مطلع شدم که گزارش هایي بوده در خصوص حملات وحشیانه به رانندگان کامیون توسط نیروهای امنیتی و اينكه تعدادي كارگر دستگير شده اند.  ITF به شدت از خواسته های اعتصابيون برای پرداخت دستمزد منصفانه، ایمنی حمل و نقل و اتحادیه آزاد و از رانندگان نمايندگي مي كند و مي تواند موضوعات اين چنين را دنبال كند، حمايت مي كند.
جنابعالی ، من معتقدم ضروری است که به نگرانی رانندگان کامیون توجه داشته باشید، اگر كه مي خواهيد این منازعه به نفع اقتصاد کشور شما به طور کلی و منافع صلح و پیشرفت در ایران حل شود.
من دوباره تاكيد مي كنم روی مخالفت قوي ITF با تاکتیک های سرکوبگرانه و مي خواهم خاطر نشان كنم كه اين در حاليست كه هم اكنون حین کنفرانس سالانه سازمان بین المللی کار، که نمایندگان دولت ها، کارگران و کارفرمایان کشورهای عضو سازمان ILO را دور هم جمع مي كند هستيم.  ایران به عنوان یک عضو بنیانگذار و عضو حاکم، اين تعهد را دارد كه به حقوق اساسی کارگران احترام بگذارد.
من بسیار ممنون مي شود اگر كه در اين خصوص نظرات خود را براي من بنويسيد.
 

ارادتمند شما،
استيون كاتن
دبیر کل ITF
x

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر