اعتراض به عدم پرداخت سيستماتيك حقوق ماهانه نيروهاي پيمانكاري نفت و گاز و پتروشيمي

اعتراض به عدم پرداخت سيستماتيك حقوق ماهانه نيروهاي پيمانكاري نفت و گاز و پتروشيمي
مطابق گزارشات رسيده از نقاط مختلف كشور، حقوق بسياري از نيروهاي پيمانكاري نفت و گاز و پتروشيمي ماههاي فروردين و ارديبهشت سال 97 هنوز پرداخت نشده است، اين گزارشات از شهرهاي مختلف از جمله عسلويه و آبادان و ماهشهر بدستمان رسيده است. در برخي مناطق حتي حقوق ماههاي پاياني سال قبل هم پرداخت نشده است و همانطور كه در گذشته شاهد بوديم در شرايط سخت معيشتي زندگي كارگران، برخي شركتها تا شش ماه حقوق كارگران را پرداخت نميكنند. اين وضعيتي است كه همه ما سالهاست كه با آن روبرو هستيم.
همه شاهد هستيم كه در پاسخ به اعتراض به حق ما براي پرداخت حقوق با جوابهاي تهديد آميز پيمانكاران وابسته به شركت نفت مبني بر اخراج و ... روبرو ميشويم. همين هفته گذشته شاهد بوديم كه اعتراض عده اي از كارگران فاز12 كنگان با تهديد به اخراج پاسخ داده شد. بسياري از پيمانكاران كه با شركتهاي وابسته به سپاه پاسداران كار ميكنند وضعيت بدتري دارند، آنها پاسخشان اين است كه هنوز شركتهاي وابسته به سپاه پول پروژه ها را پرداخت نكرده اند و اگر ميخواهيد حقوقتان را از سپاه دريافت كنيد. روشن است در صورت مراجعه به سپاه، معترضين با تهديدات مضاعف و مشكلات بيشتر مواجه ميشوند.
امروزه در حاليكه حدود 150 هزار نفر نيروهاي پيمانكاري در شركتهاي نفت و گاز و پتروشيمي كار ميكنند اما هرگز گوش شنوايي براي پاسخ به خواسته هاي ما وجود ندارد. زمان آن رسيده كه همه نفتگراني كه بطور سيستماتيك حقوق ماهانه آنها با تاخير چند ماهه پرداخته ميشود در حاليكه گراني و فشار اقتصادي بيداد ميكند، به اعتراض نسبت به اين وضعيت بپردازند.
از همه همكاران دعوت ميكنيم، در مقابل اين وضعيت ظالمانه سكوت نكرده و صداي اعتراضاشان را از طريق شبكه هاي اجتماعي به اطلاع سايرين در سراسر كشور برسانند تا بتوانيم با پيوند زدن صدايمان در مقابل آن بايستيم.
اعتصاب سراسري كاميونداران كشور در هفته گذشته نشان داد كه تنها راه گرفتن حق، اتحاد و همبستگي سراسري است، در اين صورت هيچ ظالمي نميتواند پاسخ خواسته هاي به حق ما را با ارعاب و تهديد به اخراج و ... بدهد. به فرموده حضرت علي(ع) در مقابل ظالمين « حق گرفتني است نه دادني»
جمعي از پرسنل صنعت نفت و گاز و پتروشيمي
20 خرداد 1397
صداي نفتگران ايران   



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر