آغاز مجدد اعتصاب کامیونداران در تهران

 اعتصاب کامیو‌داران ایران که از روز سه‌شنبه اول خرداد۹۷، در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولان به مطالبات صنفیشان آغاز و در چند روز گذشته پایان یافته بود، صبح روز شنبه ۱۹ خرداد مجددا در تهران آغاز شد.
در همین روز، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز وعده داده که به‌زودی لاستیک با قیمت مصوب در پایانه‌های بار و مسافر به صاحبان ناوگان عرضه می‌شود.

از روز سه‌شنبه اول خردادماه کامیونداران بسیاری در شهرهای ایران در اعتراض به ثابت بودن کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، افزایش عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی دست به اعتصاب زده و خواستار عملی شدن مطالبات صنفی خود شدند.

این اعتصاب پس از گذشت حدود ۱۰ روز کاهش پیدا کرد و نهایتا در چند روز اخیر پایان یافت. اما روز شنبه ۱۹ خرداد برخی کامیونداران در اتوبان بابایی تهران با شعار “اتحاد و همدلی” مجددا دست به اعتصاب زدند. تا کنون فقط از جانب مسئولین وعده وعید شنیده اند و مشکلی از آنها حل نشده است.

طبق گزارشات رسیده روز شنبه ۱۹ خرداد۹۷، عوامل حکومتی در پایانه بندرعباس، اقدام به آتش زدن شش کامیون با هم کردند تا به این ترتیب روحیه رانندگان اعتصابی را درهم بشکنند.
اما آنان اعلام کردند آتش زدن کامیونها، رانندگان را برای ادامه اعتصاب مصمم تر میکند.

در مشهد نیز در روز شنبه ۱۹ خرداد ۹۷، اتوبوس داران مشهد در اعتراض به پایین بودن کرایه ها و مشکلات عدیده ای که دارند، اعتصاب کرده و دست از کار کشیدند.

کامیونداران در اعتراض به عملی نشدن وعده وعیدهایی که کارگزاران به آنها داده بودند، در اعتصاب بسر می برند.
کامیونداران اعلام کردند چنانچه کارگزاران همان ریل سابق را بخواهند بروند و رانندگان به خواسته هایشان نرسند، مجدد از اول تیر ۹۷، دست به اعتصاب خواهند زد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر