مسئولیت رهبر در نابسامانی های نفت و گاز كشور- قسمت پنجم

این گزارش با استفاده از برنامه صفحه آخر تلویزیون صدای آمریکا(فارسی) تاریخ  14 اردیبهشت 97 تنظیم شده است.
احمد توکی نماینده مجلس میگفت احمدی نژاد صندوق رو جارو کرد وقتی که رفت میگه موجودیش ۱۵میلیارد دلار هست. خود رئیس صندوق توسعه ملی میگه ۴۲میلیارد دلاره موجودیش. رئیس بازرسی کل کشور میگه بیش از ۵۴ میلیارد دلاره, دارایی صندوق توسعه ملی, در هیچ جای اساسنامه و ملحقات هیچی درباره اینکه فردی غیراز هیات امنا و هیات عامل در صندوق دخالت مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشن وجود نداره. هیات امنا هم تشکیل شده از رئیس جمهور و یکسری از وزراش و دادستان کل کشور, هیات عامل صندوقهای ناظر هم همه زیر نظر دولت و بانک مرکزی هستن. دولت هم همینطوری نمیتونه از صندوق توسعه برداشت کنه مگر اینکه در موارد اضطراری باشه و مشخصا مجلس شورای اسلامی بهش اجازه بده به اون مورد مشخص, اینا چیزای نوشته شده است اما عرض کردم اینا همش کشکه پیشوا این چیزا حالیش نیست. همین, همین بهمن ۹۶بود که اعلام شد مقام معظم رهبری اجازه دادن که ۲.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه برداشته بشه واسه اهداف نظامی!

 پول مردمه دیگه, حالا برگردیم به صورت جلسه ی بررسی منابع مالی و طرحهای توسعه میدان گازی پارس جنوبی پرداختها به پیمانکارها.
بند ۳این سند: حسب شرایط موجود مشخص کردن منابع و محل تخصیص اعتبارات مذبور به ذینفعهای مربوطه امکان پیگیری, و امکان پیگیری بسیار مهم میباشد در این خصوص براساس اعلام شرکت نیکو فقط امکان پرداخت از طریق شرکت اینوک امارات و کنلون چین درحال حاضر وجود دارن که در مورد شرکت اینوک معرفی شرکت مورد تایید آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بنابراین با توجه به پتانسیل پیمانکاران طرحهای توسعه پارس جنوبی این وموضوع باید بررسی شود.
خب ببینید صحبت این است که ما پول پیمان کارها رو که میخوایم بدیم در خارج از ایران, پیمانکارهایی که در پارس جنوبی کار میکنن که بهتون خواهم گفت که این پیمانکارها کیا هستن, این پول رو خب چون تحریم هست و اینا ما نمیتونیم مستقیم واریز کنیم به حسابشون باید چیکار کنیم؟ اینو از دو امکان شرکت اینوک امارات و کنولون چین باید بدیم خب؟ داستان این شرکت اینوک امارات چیه؟ که با ادنوک ابوظبی اشتباه نشه اون شرکت ملی نفت ابوظبی. زمان احمدی نژاد نفتی که به امارات فروخته شد طرف حساب ایران این شرکت اینوک بود, ۵میلیارد و۴۰۰میلیون دلار نفت خرید بعد بدلیل تحریمها گفت نمیتونم پول رو بهتون برسونم, وقتی تحریمهای بانکی برداشته شد, بعد از برجام, فقط یک خبر اومد حمید حسینی عضو اتحادیه صادر کننده فراورده های نفت, گاز و پروشیمی بهمن ۹۲ در وبسایت شخصی اش نوشت: این پول به ایران برگشت. همین و سایت وزارت نفت هم همین رو منتشر کرد هیچ جای دیگه هم همچین چیزی درز نشد و اعلام نشد ۵میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاره!
آبان ۹۲آقای بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درباره این ماجرا گفتن: وزارت نفت در سالهای قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم (یعنی دولت روحانی) مقداری میعانات گازی را به شرکت دولتی در امارات فروخته بود(یعنی همین اینوک) که این پول بدلیل تحریم بلوکه شد اما از بین نرفت. وزیر نفت با بیان اینکه این پول همانند پولهای بلوکه شده در ژاپن یا هند است تاکید کرد: این پول در جای امنی است و هیچ خطری تهدیدش نمیکند.
کجا بوده این پول که هیچ خطری تهدیدش نمیکند؟ تو حساب آقای ناصر محمد سیدی,

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر