نفتگران در انقلاب 57- پالایشگاه آبادان- قسمت هجدهم


در ديماه بود كه فرمانداري نظامي با فشارآوردن به كارگران داشت اعتصاب را مي شكست و كم كم آنرا از موضوعيت مي انداخت . اعتصاب طول كشيده بود و رژيم دنبال راه كار براي بردن كارگران سر كار بود راههاي زيادي را چك مي كرد از جمله حمله به كارگران هنگام ورود به پالايشگاه تا تهديد و تطميع .... كه اثر نداده بود آخرين حركتي كه كرد بردن اتوبوس جلوي خانه كارگران به زور سوار كردن آنها و آوردن سر كار بود .به اين خاطر ستون هايي تشكيل داده بود مركب از چهار خودرو زرهي همراه با يك خودرو نظامي فرماندهي .
تركيب ستون به اين ترتيب بود كه خودرو فرماندهي در جلوي ستون حركت مي كرد دو خودرو زرهي باتيرباري كه در بالا داشتند و نفرات نظامي داخل آن بود پشت خودرو فرماندهي اتوبوسهاي كارگران پشت دو خودرو زرهي اول و در آخر ستون دو خودرو زرهي ديگر بودند.
خودروهاي زرهي از نوع آمريكايي 6 چرخ بودند كه قدرت مانور بالايي داشتند . اين ها مي رفتند نفرات را سوار كرده با همين تركيب ستون از مناطق مختلف منازل شركت نفتي به پالايشگاه مي آوردند شيفت عوض كرده نفرات شيفت قبلي را هم به همين ستون به مناطق مسكوني خودشان مي رساندند . هر منطقه مسكوني ستون جداگانه خود را داشت .
اما کارگران مبارز پالایشگاه با اجرای یک طرح پیچیده شبانه توانستند مانع حرکت این اتوبوسها محافظت شده برای شکستن اعتصاب شوند. این اقدام باعث شد که روز بعد شایع شود که چریکها به ستون اتوبوسها حمله کرده و باعث وحشت ماموران رژیم شوند و این اقدام دشمن هم شکست خورد.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر