تجمع اعتراضی کارگران و کارمندان پتروشیمی ماهشهر در اعتراض به معوقات مزدی


بر پایه گزارش دریافتی روز سه‌شنبه ۲ مردادماه ۱۳۹۷، شماری از کارمندان و کارگران پتروشیمی ماهشهر در استان خوزستان در اعتراض به معوقات مزدی خود و عدم پایبندى شرکت‌هاى وابسته، به اجراى قانون، یک تجمع اعتراضی برپا کردند.

این گزارش حاکی است که کارمندان و کارگران پتروشیمی ( کارکنان شرکت بندر امام، ایران و ژاپن سابق ) استان خوزستان در یک تجمع اعتراضی، نسبت به معوقات مزدی و پایبند نبودن شرکت‌های ذی‌ربط به اجرای قوانین، اعتصاب کرده و اقدام به برگزاری تجمع کردند.

شایان یادآوری است که شرکت پتروشیمی بندر امام که در زمینه تولید مواد شیمیایی، آروماتیک‌ها، پلیمرها و ال‌پی‌جی فعالیت می‌کند، در سال ۱۳۵۲ از مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت میتسویی، تحت نام شرکت پتروشیمی ایران و ژاپن شکل گرفت؛ ولی در سال ۱۳۶۵ در پی کناره‌گیری شرکت میتسویی از پروژه ساخت مجتمع، کلیه سهام آن توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خریداری و نام آن به شرکت پتروشیمی بندر امام تغییر پیدا کرد.

این شرکت در سال ۱۳۸۹ توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خریداری شد و دفتر مرکزی و کارخانجات این شرکت در شهر ماهشهر، استان خوزستان مستقر است.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر