کارون خشکیده لب، تشنه‌تر‌ می‌ماند؛ فاجعه انتقال آب کوهرنگ


راستی ریشه مشکلات کجاست و چگونه در پایین دستِ کارون اوضاع آنقدر وخیم شده که ساکنان دشت حاصلخیز و وسیع این خطه با کم‌آبی و بی‌آبی دست به گریبان شده‌اند و حتی آب شرب ندارند؟

چند سال پیش تونل انتقال آب «کوهرنگ ۳»تکمیل شد؛ اما پس از اعتراضات فراوان، بهره برداری از آن متوقف شده بود، حال با توجه به بحران آب و بی آبی در شهر های ایران مخصوصا در خرمشهر و آبادان مسئولانی که وعده مهارش را می‌دادند و مدعی بودندکه در سایه اقداماتشان، وضعیت آب شرب در خوزستان و به ویژه مناطق جنوبی آن به بهترین وضعیت خواهد رسید به فکر نابودی مردم خوزستان با بهره برداری از تونل سوم کوهرنگ رسیده‌اند.

یک فعال محیط زیست می‌گوید «زمانی آورد کارون برای خوزستان سالانه بیش از ۳۰ میلیارد متر مکعب بود که این آب برای کارون و تمدن انسانی پیرامون آن و محیط طبیعی خوزستان، شریان واقعی حیات بود. حیاتی با تجربه نخستین کشاورزی بشر در خوزستان که از اکوسیستم‌های متنوعی، از علفزار و آبگیر گرفته تا هور و تالاب بهره‌مند بود. همان هور‌ها و تالاب‌هایی که در سال‌های اخیر همگان به اهمیتشان، به ویژه در کنترل ریزگرد‌ها پی برده‌اند...



این لوله ایست که آب ذلال وشیرین را به عراق و کویت میبرد خوب به قطر آن دقت کنید و ببینید قطورش چقدر است بعد مردم آبادان وخرمشهر و کلاٌ خوزستان آب آشامیدنی ندارند این وضعیت مردم خرمشهر وآبادان است -اینست یکی از دستاوردهای40ساله جمهوری اسلامی !!!




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر