اعتراض کارکنان نوبت‌کار پالایشگاه آبادان به افزایش ساعت کار به ۱۲ ساعت

بر اساس گزارشات رسیده، کارکنان نوبت کار پالایشگاه آبادان در نامه‌ای به معاون وزیر نفت نسبت به افزایش ساعت کار خود از ۸ به ۱۲ ساعت در روز اعتراض کردند. افزایش ساعت کار با تصمیم مدیرعامل پالایشگاه آبادان صورت می‌گیرد و قرار است از ۱۴ فروردین اجرا شود.

گفته می‌شود، ساعت کار کارکنان نوبت‌کار پالایشگاه آبادان تا دو سال پیش ۱۲ ساعت بود و اعتراضات کارکنان نوبت‌کار به ساعات کار طولانی که به تضعیف روابط خانوادگی، افزایش خطاهای انسانی و به تبع آن بالا رفتن نرخ حوادث، افزایش خستگی مفرط کارکنان و نبود امکانات مناسب رفاهی در حین کار برای آنان منجر شده بود، سبب شد در نهایت مدیریت HSE شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اردیبهشت ۱۳۹۵ با ابلاغ دستورالعملی شیفت کاری نوبت‌کاران را از ۱۲ به ۸ ساعت کاهش دهد.

حال مدیرعامل پالایشگاه آبادان با لغو آن مصوبه خواستار افزایش ساعت کار به ۱۲ ساعت است.

معترضان نوشته‌اند اجرای چنین مصوبه‌ای آنهم در آستانه فصل گرما و در حالی که رطوبت آبادان و وجود ریزگردها شرایط کار کارکنان را دشوار می‌کند، جز افزایش خطر برای آسایش و سلامتی آنان و بالارفتن آمار حوادث کار نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

پالایشگاه آبادان   با تولید روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین به طور روزانه ۲۳ درصد کل بنزین و ۲۶ درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تأمین می‌کند و همچنان بزرگترین پالایشگاه محسوب می‌شود.
فراورده‌های پالایشگاه نفت آبادان

پالایشگاه نفت آبادان یکی از فعالترین پالایشگاه‌های ایران است که با تمام ظرفیت خود در حال حاضر به فعالیت مشغول است. این پالایشگاه در حال حاضر فراورده‌های زیر را تولید می‌کند: گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام)، گاز (خوراک 
پتروشیمی آبادان)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر