نفتگران در انقلاب ٥٧ – پالايشگاه آبادان- قسمت اول

با توجه به وضعیت موجود اعتراضات کارگری که هر روز بیشتر میشود و عدم پاسخگویی مقامات که بطور واقعی نمیتوانند جوابگوی خواسته های بر حق کارگران باشند و خاطرات جالب و خواندنی سایر دوستان نفتگر در انقلاب 1357 را که در کانال ِ« صدای نفتگران ایران» خواندم تشویق شده و لازم دیدم چند تجربه از اعتصابات سال 57 در پالایشگاه آبادان را بنویسم تا بکارگیری این تجربه کمکی باشد برای کارگران جهت احقاق حقوق حقه شان
هسته اولیه اعتصاب  در پالایشگاه آبادان  را باتفاق چند تن از دوستان و همکاران در اداره کالای پالایشگاه راه انداختیم . در حقیقت این هسته خودش موتوری بود که بعد حول و حوش خودش تکثیر شده و سایرین به آن پیوسته  و اعتصاب را در پالایشگاه راه انداخت.
جمعه شب 6 مهر سال 57 به اتفاق چند تن از دوستان همکار در خانه ما نشستیم وبا تحلیل اینکه الان شرایط برای حرکت کل جامعه آماده شده و نباید دست روی دست بگذاریم و اینکه ما چکاری باید بکنیم به این رسیدیم در این برهه اعتصاب میتونه راهگشا باشه و میتونه کل جنبش رو به جلو پرتاب کنه تنها مشکل هم ترس از عکس العمل ساواک و همه گیر نشدن اعتصاب بود که تصمیم گرفتیم بهر بهایی که شده ولو بقیمت دستگیری همه نفرات در همان ساعت اول اعتصاب رو راه بندازیم. خواسته هایمان را تنظیم کرده و روز شنبه 7 مهرماه در پارکینگ اداره کالا پالایشگاه آبادان نشستیم تعدادمان هم 15 نفر بود. (ادامه مطلب را در کانال صدای نفتگران دنبال کنید)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر