کاهش صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی

کاهش صادرات نفت رژیم ایران
صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی به پایین‌ترین سطح خود در هفت ماه گذشته رسید.
خبرگزاری رویتر ۱۰مرداد۹۷
آمار به ثبت رسیده در ماههای اخیر نشان می‌دهد واردات نفت چین، ژاپن، کره جنوبی و هند از ایران در ماه گذشته از یک میلیون و ۴۵۰هزار بشکه تجاوز نکرده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته و کمترین میزان از ماه نوامبر به اینطرف بوده است.
این در حالی است که هنوز تحریمهای آمریکا علیه برنامه هسته‌یی ایران توسط دونالد ترامپ باز نگشته است. پیش‌بینی می‌شود بازگشت این تحریمها فشار به فروش نفت ایران را شدت ببخشد.
کاهش میزان سفارش برای نفت ایران
وزارت نفت هند روز دوشنبه اعلام کرد پالایشگاه‌های نفت آن کشور حجم سفارش نفت خام وارداتی از ایران را به میزان ۱۲درصد کاهش داده‌اند.
به همین ترتیب میزان نفت خریداری شده کره جنوبی از ایران نیز در ماه ژوئن در مقایسه با ژوئن گذشته ۴۱درصد کاهش داشته است.
تحلیلگران معتقد هستند روند نزولی حجم نفت وارداتی کشورهای بزرگ آسیایی از ایران، به‌خاطر اعمال قریب‌الوقوع تحریمهای آمریکا تا پایان سال جاری میلادی بر قوت خود باقی خواهد ماند.
کاهش خرید نفت هند از ایران
اچ.پی.سی.ال. هند (سومین پالایشگاه بزرگ دولتی این کشور)، طی ماه جاری میلادی، خرید یک محموله نفتی (رژیم) ایران را به‌دنبال خودداری بیمه آن از پوشش‌دادن به این محموله به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، منتفی کرد».
خبرگزاری رویتر ۴مرداد ۹۷
«پالایشگاه اچ.پی.سی.ال. هند قصد داشت یک میلیون بشکه نفت خام (رژیم) ایران را... بار بزند، اما بعد از آن‌که نتوانست آن‌را به خریدار دیگری بفروشد، این خرید را لغو کرد.
هند بعد از چین، دومین خریدار بزرگ نفت ایران است و پالایشگاههای این کشور بدون پوشش بیمه برای حفاظت از تأسیساتشان، احتمالاً باید واردات خود را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، متوقف کنند».
اچ.پی.سی.ال. با مشکلاتی در برداشتن محموله از ایران مواجه شده است؛ چون سیاست سالانه بیمه‌یی آن در ماه ژوئیه و بعد از خروج ایالات متحده از توافق اتمی... تجدید شده است.
یک کارشناس نفتی به رویتر گفت: «به‌نظر می‌رسد مشکل دریافت بشکه‌های (نفت) ایرانی، بسا زودتر از ضرب‌الاجل ۴نوامبر رخ می‌دهد... اغلب بازار بیمه در ایالات متحده مستقر است و بدون کمک آمریکا، دریافت و پردازش محموله‌های (رژیم) ایران برای خریداران نفت (آن)...، تقریباً غیرممکن خواهد بود».
هند ۲۵درصد وارت نفت ایران را کاهش داد
وزیر نفت هند دهار مندرا پرادهان، در رابطه با تحریم نفتی رژیم ایران گفت، هند هم‌چنان به عراق به‌عنوان تامین‌کننده اصلی نفت خود تکیه دارد. صادرکنندگان عمده نفت به هند کشورهای عراق، ایران و عربستان سعودیهستند.

وزیر نفت هند، روز دوشنبه اول مرداد ۹۷گفت، کشورش طی سه ماه گذشته حدود ۷میلیون تن نفت از عراق، ۵.۵میلیون تن از ایران و ۵میلیون تن نفت از عربستان سعودی وارد کرده است.
دهار مندرا پرادهان ادامه داد، در سال مالی ۲۰۱۷- ۲۰۱۸، یعنی از آوریل(فروردین) ۲۰۱۷تا مارس (اسفند) ۲۰۱۸، پالایشگاههای دولتی هند نزدیک به ۹میلیون تن نفت از ایران خریداری کرده‌اند که به نسبت سال پیش از آن که بیش از ۱۳میلیون تن بود، کاهشی ۲۵درصدی را نشان می‌دهد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر