ژاپن خرید نفت ایران را از مهرماه آینده متوقف می‌کنند

 
 
شرکت جی.ایکس.تی.جی JXTG و شرکت ایدیمیتسو Idemitsu 
 
ژاپن خرید نفت ایران را از مهرماه آینده متوقف می‌کنند.

کارگران «مجتمع متالوژی پودر ایران» ۵ ماه مزد معوقه و عیدی طلبکارند

 
 
کارگران «مجتمع متالوژی پودر ایران» ۵ ماه مزد معوقه و عیدی طلبکارند/کارفرما: به مرور مطالبات پرداخت می‌شود
 کارگران شاغل در «کارخانه متالوژی پودر ایران» واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین مدعی هستند ۵ ماه دستمزد وعیدی سال ۹۶ را از کارفرمای خود طلبکارند.
به گفته کارگران «کارخانه متالوژی پودر ایران» حدود ۱۵۰کارگر در این واحد تولیدکننده قطعات و پودر آهن مشغول کارند که دستمزد سه ماه آخر سال ۹۶ و تیر و مرداد ماه سال جاری آنها به تاخیر افتاده و در عین حال عیدی و پاداش پایان سال ۹۶ خود را دریافت نکرده‌اند.
به نقل از کارگران این کارخانه گفته می‌شود؛ مجتمع متالوژی پودر ایران شرکت تولید و فروش خوبی دارد، اما دلیل پرداخت نشدن دستمزد خود را از سوی کارفرما نمی‌دانیم.
این منابع کارگری با بیان اینکه مجتمع متالوژی پودر ایران شرکت تولید و فروش خوبی دارد، اما دلیل پرداخت نشدن دستمزد خود را از سوی کارفرما نمی‌دانیم، در ادامه افزودند: با آغاز تحریم‌های اقتصادی و افزایش نرخ ارز در حال حاضر بسیاری از خریداران قطعات صنعتی و غیرصنعتی به تولیدات داخلی روی آورده‌اند و در این بین شرکت متالوژی پودر ایران نیز سفارش خوبی از خریداران دریافت کرده و کارگران در چند شیفت کاری مشغول کارند.
به گفته آنها، مدیریت «کارخانه متالوژی پودر ایران» بدهی‌های مالی زیادی بابت تاخیر در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی دارد و در حال حاضر حق بیمه کارگران از شش ماه قبل به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

قصه ی کارمندان و کارگران پیمانکاری وزارت نفت

 
 
 قصه ی کارمندان و کارگران  پیمانکاری وزارت نفت 
 
بزار براتون روشن کنم وضعیت به چه صورته:
یه تعداد کارگر تو وزارت نفت مشغول بکار هستند . همه زحمت می کشند که چرخه سوخت و انرژی خونه های یک ملت  قطع نشه.
قبلا  به این صورت بود که دو نوع نیرو بود  رسمی و پیمانکاری 
طبق یه دستور در سال ۹۱ در تمام ادارات نیروهای با سابقه و متخصص پیمانکاری ، تبدیل وضعیت شده و به صورت مستقیم با ادارت و از جمله وزارت نفت قرارداد بستند اما درست زمانی که می رفت تمامی این نیروها تبدیل وضعیت بشوند نوبت وزارت زنگنه رسید و مانع تبدیل وضعیت بقیه شد.
با این توجیح که اینکار اشتباهه!
پس از این موضوع ناراحتی و دردسر نیروها ی پیمانکاری زیاد شد.
نمی شد باور کرد دو همکار که با یک  نوع استخدام و به یه صورت ،با کار مشابه،مشغول بکار شده باشند،
اما یکی ترقی کنه و دیگری تنزل!
حالا دیگر چند نوع نیرو داشتیم
رسمی
پیمانی
قرارداد مستقیم
پیمانکاری
ارکان ثالث
روز مزد
جایگزین
و جالبه هرچی کمتر و دیر تر حقوق بگیری زحمت کار بیشتر بر دوش اوناست
یه سوال ساده از جناب زنگنه
اگه تبدیل وضعیت بد بود چرا الان فقط به نیروهای تبدیل وضعیت شده رسیدگی می کنی؟
و اگر خوبه چرا بقیه رو هم تبدیل وضعیت نمی کنی؟
کامیون داران یه هفته اعتصاب کردند کشور نزدیک بود فلج بشه
بخدا اگر فقط یک روز  نیروهای پیمانکاری بارگیری اعتصاب کنند ،
تاکید می کنم فقط یه روز !
کشور فلج میشه
آقای زنگنه دیگه کارد به استخونشون رسیده
بترس از اون روز
برگرفته از کانال نیروهای پیمانکار

یادداشت کاربران

یادداشت کاربران

سلام و خسته نباشید
ما نیروهای منشی گری شرکت نفت و‌گاز اروندان ده‌ ماه است که نه غذا به ما داده اند و نه پول آن‌ را و حقوق مرداد ماه را نیز تا کنون‌ پرداخت نکرده اند...
با این‌گرانی که در استان خوزستان به‌وجود آمده است مردن ما بهتر از زیستن است...
هیچ فردی نیز پاسخگو نیست...
طبق اعلام مسئولین منابع انسانی شرکت ، قرار بود سه آیتم فوق العاده بدی آب و هوا و صعوبت و افزایش حق ایاب و ذهاب از خرداد ماه به حقوق اعمال بشه که متاسفانه بازم خلف وعده شد و اعمال نشد و گفتنی است اضافه کاری را نیز  در قرارداد جدید کم کرده اند...

نامه یک کارگر

بسمه تعالی 

با سلام همانگونه که مستحضرید ، با توجه به تورم روزافزون و پایین بودن سطح درآمد و قدرت خرید و معیشت پرسنل و نیروهای پیمانکاری شاغل در شرکت نفت این نیروهای زحمت کش در زندگی با مشکلات متعدد و کمی و کاستی های بی شماری مواجه هستند که فشار زیادی را در زندگی به این نیروها متحمل می گرداند . با توجه به این نکته که پرسنل و نیروهای پیمانکاری دوش به دوش و همانند نیروهای رسمی و قرارداد موقت و به کرات علی الخصوص در مناطق عملیاتی و بستر دریا در سطح بیشتری مشغول به فعالیت و خدمت می باشند اما تنها مسائل مهم که در سطح کلان مدیریتی نفت و رسانه های فعال در حیطه نفت پیگیری و مورد بذل توجه قرار دارد تنها مباحث شایستگی و تعدیل مدرک پرسنل رسمی زیر مجموعه نفت و مبحث معیشت پرسنل قرارداد موقت زیر مجموعه نفت می باشد که حتی قبل از اجرایی شدن پرداخت ترمیم عمومی کارکان مدت موقت در سطح درآمد بالاتری نسبت به پرسنل پیمانکاری بودند . همچنان که غفلت ، بی توجهی و نادیده انگاشتن سطح درآمدی و معیشت پرسنل پیمانکاری که از پرسنل قرارداد موقت و رسمی در سطح خیلی پایین تری قرار دارد موجبات تشدید ناامیدی و بی انگیزگی روزافزون نیروهای پیمانکاری را فراهم می آورد که به هیچ عنوان و نگاره تلاش های این قشر شاغل در سطح نفت مورد توجه سطوح بالای مدیریتی وزارت نفت و رسانه های فعال در این حیطه قرار نمی گیرد . کما اینکه سوابق نشر اخبار ، گزارش ها و پیگیری ها در رسانه های خبری نفت مهر تاییدی بر این مطلب می باشد که پرسنل و نیروهای پیمانکاری از سوی سطوح بالای مدیریتی نفت و رسانه های خبری به هیچ انگاشته می شوند و مشکلات معیشتی و سطح پایین درآمدی این قشر مورد توجه قرار نمی گیرد . بسیار باعث تاسف می باشد که تلاش های صادقانه این خدمت گذاران خدوم و تکیده در زیر مشکلات و فشارهای اقتصادی مورد توجه فعالان عرصه نیست    یک کارگر
  

تشدید اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه ؛ امروز شنبه ۱۰ شهریور

 
تشدید اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه ؛ امروز شنبه ۱۰ شهریور
۱۳۹۷
از تشدید اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه در شرایطی خبردار می‌شویم که طی چند روز گذشته و همزمان با آغاز اجتماع اعتراضی کارگران نیشکر، هنوز هیچ مقام دولتی، پیگیر مطالبات آنها نبوده است.
کارگران معترض که تعداد آنها تا ۷۰۰ نفر برآورد شده است، در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی مجتمع نیشکر هفت‌تپه مشغول کارند و تقریبا از دو هفته پیش اعتراض صنفی خود را نسبت به تاخیر در پرداخت شدن مطالبات مزدی خود  از سر گرفته‌اند. اعتراضی که تا امروز شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ادامه یافته است.

گسترش «فقر» در ایران: آیا «بسته معیشت» چاره کار است؟

گسترش «فقر» در ایران: آیا «بسته معیشت» چاره کار است؟
 
به گفته یک نماینده مجلس جمعیت زیر خط فقر چهار برابر افزایش یافته. سقوط ریال همان اندک افزایش دستمزدها را بی‌اثر کرده و افزایش مداوم قیمت کالاهای اساسی همچنان ادامه دارد. یک پژوهشگر اجتماعی در باره «افزایش جمعیت زیر خط فقر» در صورت عدم اتخاذ سیاست‌های حمایتی هشدار داده است. سرپرست وزارت کار برنامه دولت را توزیع «کارت کالا» برای همه و «بسته معیشت» برای پنج دهک درآمدی نخست اعلام کرده است. ارزش ریالی حمایت‌های دولت نامشخص است.
اتحادیه آزاد کارگران ایران
گسترش «فقر» در ایران: آیا «بسته معیشت» چاره کار است؟ سقوط بی‌سابقه ریال طی چند ماه گذشته اندک افزایش سطح دستمزدها را هم بی‌اثر و سفره خانوارها را خالیست
  .

نشریه اکونومیست: طی حاکمیت رژیم ملاها، تا امروز ۳۰تریلیون دلار از سرمایه‌های ایران بر باد رفته است

 
 
  نشریه اکونومیست: طی حاکمیت رژیم ملاها، تا امروز ۳۰تریلیون دلار از سرمایه‌های ایران بر باد رفته است
 

در یک محاسبه کارشناسانه،‌ مردم ایران از ۳۹سال پیش (روز به حاکمیت رسیدن رژیم آخوندی) تا امروز سرمایه‌ای معادل ۳۰تریلیون دلار از دست داده‌اند.
 هر تریلیون دلار=۱۰۰۰میلیارد دلار
➖بر اساس این گزارش،‌ این مبلغ کلان، طی ۳۹سال گذشته به این صورت بر باد رفت  است:
 جنگ ۸ساله: ۳تریلیون دلار
 پروژه هسته‌ای و موارد جانبی آن: ۹تریلیون دلار
 حمایت های گسترده نظامی از کشور های منطقه مورد هدف: ۵تریلیون دلار
 خساراتهای وارده به زیر ساخت های معادن و صنایع مادر،  منابع زیر زمینی نفت -گاز- و انواع حمل نقل ریلی -زمینی -هوایی-دریایی: ۴تریلیون دلار
 صدمات و لطمات جبران ناپذیر به محیط زیست و عدم مدیریت آب کشور: ۳تریلیون دلار
 عدم سود حاصله در اثر قهر این کشور طی ۴۰ سال گذشته با جامعه جهانی: ۶تریلیون دلار